دانشکده در رسانه ها

رحلت امام 1402
روز جهانی بدون دخانیات 1402
ولادت امام رضا(ع) 1402

به همت کادر درمانی بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان و اقدام سریع ایشان، دو جوان در هفته گذشته از مرگ نجات یافتند.

نجات جوان افغانی که قرص برنج خورده بود

  اقدام به موقع پزشکان و پرستاران اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان جوان افغانی که قرص برنج مصرف کرده بود را از مرگ حتمی نجات داد. 

به گزارش وبدای سیرجان، دکتر امین ایران‌نژاد متخصص داخلی که به عنوان پزشک اورژانس بر بالین این بیمار حاضر شده بود، به رسانه های سیرجان گفت: جوان 30 ساله افغان بنا به آنچه خودش گفت به اشتباه قرص برنج مصرف کرده و با وضعیت بسیار ناپایدار توسط اقوامش به بیمارستان آورده شد.

وی افزود: قرص برنج بسیار کُشنده بوده و فردی که نصف قرص را مصرف کند به احتمال بسیار زیاد جان خود را از دست می‌دهد؛ اما این جوان یک قرص کامل را خورده بود. دکتر ایران‌نژاد تصریح کرد: قرص برنج بافت بدن را از کار انداخته و فعالیت اندام‌های حیاتی را دچار اختلال می‌کند. ریتم قلب به هم می‌ریزد و بیمار با افت شدید فشارخون و عدم کار کردن کلیه‌ها روبرو می‌شود و معمولاً ظرف 12 ساعت اول می‌میرد، اما خوشبختانه با اقدامات فوری پزشکی و درمانی وضعیت بیمار رو به بهبود است.

این متخصص داخلی عنوان کرد: این جوان هشیار است و حال عمومی آن رو به بهبود و همین که توانسته 24 ساعت پس از مصرف قرص را سپری کند، نشانه بسیار خوبی است. وی از تلاش پرسنل اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) در این رابطه تشکر کرد.

نجات جوانی که قمه قلب او را پاره کرده بود

  جوان ۱۸ ساله ای که غروب پنجشنبه در یک نزاع گروهی مورد حمله با قمه قرار گرفته بود با اقدام به موقع اورژانس۱۱۵ و تیم پزشکی اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان از مرگ حتمی نجات یافت.

جوان ۱۸ ساله ای که غروب پنجشنبه در یک نزاع گروهی مورد حمله با قمه قرار گرفته بود با اقدام به موقع اورژانس۱۱۵ و تیم پزشکی اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش وبدای سیرجان، دکتر مسعود ملازاده متخصص جراحی عمومی بیمارستان امام رضا(ع) گفت: این جوان از ناحیه سینه به شدت مورد ضربه قمه قرار گرفته و به دهلیز سمت راست قلب و ریه او آسیب وارد شده بود. وی افزود: باتوجه به پمپاژ قوی قلب وقتی فردی از ناحیه این عضو حساس دچار خونریزی شود، احتمال مرگ وی بسیار زیاد است و ثانیه ها برای نجات او مهم هستند. دکتر ملازاده ادامه داد: بلافاصله توسط کادر پرستاری خون به این جوان متصل و اتاق عمل آماده شد.

من هم خودم را سریع به بیمارستان رساندم و او را تحت عمل جراحی قرار دادیم. وی گفت: بیمار پس از عمل به مرکز مراقبت های ویژه منتقل و حال او هم اکنون مساعد است. این پزشک جراح در پایان از سرعت عمل و زحمات کادر اورژانس و اتاق عمل بیمارستان امام رضا (ع) سیرجان و پزشکان اتاق عمل تقدیر و تشکر کرد

Back to Top

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما