دانشکده در رسانه ها

رحلت امام 1402
روز جهانی بدون دخانیات 1402
ولادت امام رضا(ع) 1402

 معاون فنی مرکز بهداشت سیرجان گفت: مطالعات نشان می‌دهد که حدود ۹۰ درصد بیماران کرونا در محیط‌های بسته و مسقف به راحتی به ویروس آلوده می شوند که با ایجاد تهویه مناسب بخش اعظمی از این انتقال، قابل رفع است.

 

به گزارش وبدای سیرجان؛ مهندس علیرضا مریدی در تشریح انتقال در محیط های بسته و فاقد تهویه، افزود: ویروس‌ها همراه با قطرات ریز تنفسی به نام ایروسل و دارپلت با بازدم افراد مبتلا به ویروس در هوا منتشر می شود و هنگام سرفه، عطسه و صحبت کردن این انتشار افزایش دارد. در فضای بسته تراکم ویروس بالا رفته و احتمال ابتلای افراد از فرد مبتلا به کرونا نیز به شدت بالا می رود.

 

وی ادامه داد: راه حل آسان و موثر این است که حتی الامکان پنجره‌ها و درب ها باز باشند تا گردش هوا یا اصطلاحا تهویه با جا به جایی هوای داخل و بیرون صورت گیرد. این مهم در اماکن عمومی، ادارات، بانک و مکان‌های پر رفت و آمد بسیار توصیه می شود. نکته مهم این است که جهت گردش موثر هوا در محیط های بسته بایستی به گونه‌ای باشد که ورودی و خروجی هوا تقریبا مقابل هم قرار گیرد.

 

این کارشناس ارشد بهداشت اظهار کرد: استفاده از هواکش نیز به عنوان یکی از راه‌های تهویه هوا می تواند مد نظر باشد. حتی در هوای سرد هم توصیه می‌شود هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه یکبار به مدت ۳ دقیقه درب و پنجره‌ها باز شود.

 

مریدی که مسئول اجرایی طرح محله‌محور و خانواده‌محور مدیریت اپیدمی کرونا در سیرجان نیز می باشد، گفت: از اهداف اصلی طرح محله‌محور و خانواده محور مدیریت با کرونا در گام چهارم بسیج مقابله با کرونا، شناسایی زودهنگام افراد بیمار یا دارای علایم مثبت کرونایی و الزام آنان به قرنطینه ۱۴ روزه خانگی می باشد.

 

وی تاکید کرد: بنابراین مشارکت مردمی نقشی مهم و تاثیر گذار در اجرای موفق این طرح دارد. نکته‌ای که نباید شهروندان از آن غافل شوند این است که کسانی که تست کرونای آنها مثبت می‌شود و سایر افراد خانواده حتی اگر علائم ندارند باید در خانه بمانند و قرنطینه ۱۴ روزه را رعایت نمایند. حتی خویشاوندان و اطرافیان نزدیک و در تماس با بیمار باید کنترل شوند.

 

معاون فنی مرکز بهداشت سیرجان در پایان ضمن تشکر و قدردانی از کلیه شهروندان محترم توصیه کرد همچنان پروتکل های بهداشتی به ویژه زدن ماسک، دوری از تجمعات، دوری از دورهمی های خانوادگی، رعایت فاصله فیزیکی و شستن دست ها را رعایت نمایند. زیرا که هرگونه عادی انگاری شرایط را وخیم می کند.

 

Back to Top

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما