دانشکده در رسانه ها

رحلت امام 1402
روز جهانی بدون دخانیات 1402
ولادت امام رضا(ع) 1402

معاون درمان وزارت بهداشت در سفر به سیرجان مشارکت سرمایه گذاران و بخش خصوصی در امور درمانی را عامل مهمی در خدمات رسانی هرچه بهتر به مردم شهرستان سیرجان عنوان کرد. 

به گزارش وبدای سیرجان، معاون درمان وزارت بهداشت در سفر به سیرجان مشارکت سرمایه گذاران و بخش خصوصی در امور درمانی را عامل مهمی در خدمات رسانی هرچه بهتر به مردم شهرستان سیرجان عنوان کرد.

دکتر قاسم جان بابایی عصر چهارشنبه با حضور در سیرجان از بیمارستان امام رضا (ع)، کلینیک خیرساز مرحوم حسینی، مرکز هدایت عملیات بحران دانشکده علوم پزشکی سیرجان و بیمارستان در حال احداث شرکت گل گهر دیدن و از نزدیک با وضعیت بیماران و مشکلات درمانی شهرستان آشنا شد. معاون درمان وزارت بهداشت در این سفر، سیرجان را دارای موقعیت خیلی خوبی عنوان کرد و گفت: این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص نیاز به سرمایه گذاری در حوزه سلامت دارد. بیمارستان این شهر با این که به مردم خدمات می دهد اما جوابگوی تمام مشکلات شهر و شهرهایی که از سیرجان خدمات درمانی می گیرند، نیست. دکتر جان بابایی افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در سیرجان انجام شده اما با توجه به شرایط اقتصادی که در سیرجان وجود دارد در کنار بخش دولتی، بخش خصوصی هم باید مشارکت کند و اگر سرمایه گذاری اتفاق بیفتد مردم سیرجان به جای مراجعه به بخش های درمانی خصوصی شهرهای مجاور می توانند در شهر خود خدمات بگیرند.

وی مشارکت خیرین سیرجانی در بحث درمان را خوب عنوان کرد و گفت: مرکز غربالگری یا تشخیص زودرس سرطان به همت خیرین در قالب طرح تحول ساخته شده است که امیدواریم زودتر تجهیز و راه اندازی شود. همچنین کار مشترک دیگری که از سوی خیرین در حال آماده سازی است مرکز بیماران خاص و بخش دیالیز است که انشالله بزودی شاهد بهره برداری آن باشیم. دکتر جان بابایی افزود: یک کلینیک ویژه هم به همت خیرین راه اندازی شده و کلینیک ویژه دیگری هم از سوی دولت در دست اقدام است که اگر منابع ان تامین شود به زودی انجام خواهد شد. در عین حال مجوزهایی هم برای توسعه تخت های بیمارستانی در شهرستان صادر خواهد شد. وی در خصوص اولویت های کاری وزارت بهداشت و درمان در سال جدید گفت: هدف اول طرح تحول سلامت است که باید ادامه پیدا کند. توسعه تخت های زایمانی و بیمارستانی، کلینیک های ویژه, اورژانس و... را نیز در دستور کار داریم. 250 کلینیک ویژه در طرح تحول داشتیم که 140 تای آن ها تا کنون به بهره برداری رسیده است.

معاون درمان وزارت بهداشت جایگاه استان از نظر درمانی را جایگاهی ویژه خواند و گفت: با این که استان کرمان از نظر آمایشی چند استان مجاور خود را پوشش می دهد اما تخت های بیمارستانی آن نسبت به جمعیت استان کم است. فرماندار سیرجان نیز در بخشی از سخنان خود گفت: شورای بهداشت و درمان شهرستان فعالیت های خوبی را در راستای توسعه بهداشت و درمان انجام داده است با این حال مردم هنوز از وضعیت درمانی گلایه دارند و باید به نحو احسن به آن ها رسیدگی شود.

Back to Top

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما