مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان از آمادگی حوزه بهداشت و درمان شهرستان در ایام نوروز، در ابعاد پیشگیرانه و درمانی برای شهروندان و مسافرین نوروزی خبر داد.

 

سید علی آتشی پور گفت: تشدید بازدید اکیپ های بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و حساس همچون رستوران ها، قنادی ها، اغذیه فروشی ها و مراکز مربوطه در پارک ها، پمپ بنزین ها و مکان های اسکان، هتل ها و اقامتگاه ها از 20 اسفندماه توسط مرکز بهداشت سیرجان آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد. همچنین کشیک های مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت برای انجام واکسیناسیون و نمونه گیری های ضروری در مرکز بهداشت آمادگی دارند و اداره نظارت بر درمان معاونت درمان علوم پزشکی نیز با اکیپ های کشیک خود نظارت بر مراکز درمانی دولتی و خصوصی را تشدید می کند.

مسئول ستاد اطلاع رسانی سلامت نوروزی افزود: شهروندان و مسافرین نوروزی برای ارایه گزارش و طرح شکایات و نظرات خود در همه زمینه های بهداشتی، درمانی، دارویی و... می توانند با شماره تماس شبانه روزی 190 و همچنین برای ارتباط با حوزه بهداشت محیط با شماره تماس 42281610 و در حوزه مبارزه با بیماری ها با شماره تماس 42262080 تماس برقرار نمایند.

ایستگاه های سلامت در ورودی های شهر

آتشی پور اظهار داشت: کمپ ها و ایستگاه های سلامت شبانه روزی نوروزی مرکز اورژانس115 و جمعیت هلال احمر سیرجان طبق روال هرساله در ورودی های شهر دایر شده و در کنار ارایه بروشورهای آموزشی و راهنمایی، به خدمات رسانی بهداشتی و درمانی اولیه می پردازند که در آنها پرستاران و پرسنل فوریت های پزشکی اورژانس115 و داوطلبان هلال احمر مستقر هستند. علاوه بر این پایگاه های جاده ای اورژانس115 و هلال احمر آماده باش همیشگی بوده و به امدادرسانی خواهند پرداخت.

آمادگی کامل بخش های مختلف بیمارستان های شهرستان

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت بحران بهداشت و درمان شهرستان ضمن آرزوی کاهش آمار تصادفات و حوادث در ایام نوروز98، ادامه داد: بیمارستان های شهرستان در همه بخش های خود در این ایام آماده باش کامل هستند؛ حضور پزشکان متخصص به صورت آنکال و مقیم در رشته های متخلف پزشکی و طب اورژانس در بیمارستان های امام رضا(ع) و دکتر غرضی و نیز و حضور دائم جراح مغز و اعصاب در شهرستان، موجبات کاهش اعزام بیماران در این ایام از بیمارستان های سیرجان به مرکز استان را فراهم می کند.

مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی سیرجان افزود: علاوه بر استقرار کارشناسان ناظر بیمه ها در بیمارستان ها، اداره بیمه سلامت جهت ارایه خدمات بیمه ای در ایام تعطیل نوروز هر روز از ساعت8 الی13 باز است.

درمانگاه ها و دندانپزشکی ها خدمات دهنده در ایام نوروز

مسئول ستاد اطلاع رسانی سلامت نوروزی گفت: علاوه بر اینکه پایگاه های بهداشتی و کلینیک تخصصی زنده یاد حسینی دانشکده علوم پزشکی سیرجان در ایام غیرتعطیل خدمات ارائه می کنند، درمانگاه عمومی بیمارستان ها و درمانگاه های خصوصی بهبود، سیب، رویان، شهیداحمدی، نسیم سلامت، شهید زندی نیا، آراد، فاطمیه حضرت زینب(س)، ثامن و فرهنگیان به ارائه خدمات شبانه روزی در ایام تعطلات نوروزی می پردازند و کشیک خدمات دندانپزشکی در کلینیک ویژه تخصصی زنده یاد حسینی علوم پزشکی و نیز درمانگاه های بهبود، سیب و شهید زندی نیا و مهرگان برقرار است.

آتشی پور تاکید کرد: علاوه بر داروخانه های بیمارستان های سیرجان، تمامی داروخانه های شبانه روزی سطح شهر در ایام نوروز دایر می باشد. معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی با همکاری مراکز درمانی خصوصی با نصب بنر راهنما در معابر پرتردد شهر، مشخصات و خدمات ارائه شده در درمانگاه های شبانه روزی را علام می کند.