دانشکده در رسانه ها

رحلت امام 1402
روز جهانی بدون دخانیات 1402
ولادت امام رضا(ع) 1402

اگر سرطان به موقع تشخیص داده شود و درمان به موقع صورت گیرد، مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها کاسته می شود. در همین رابطه سال گذشته بخش شیمی درمانی سرپایی و غربالگری سرطان در سیرجان به همت مسئولان دانشکده علوم پزشکی در محل بیمارستان امام رضا (علیه السّلام) راه اندازی شد تا شهروندان برای درمان از مراجعه به شهرهای همجوار بی نیاز شوند.

 

دکتر عرب نژاد، مسئول بخش شیمی درمانی سرپایی و غربالگری سرطان بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان با بیان اینکه این بخش از بهمن ماه سال1399 راه اندازی شده، گفت: در این بخش تخصصی، شیمی درمانی و خدمات لازم برای تمام سرطان ها، به جز سرطان خون انجام می شود و این بخش در حال حاضر با سه پرستار و 7 تخت فعال به بیماران خدمات رسانی می کند که  در صورت لزوم، قابلیت افزایش تخت نیز دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به سرطان های معده و سینه در کشور افزود: در مورد بیماری های سرطان دو بحث وجود دارد، ابتدا پیشگیری است که به سبک زندگی افراد با توجه به محل کار، نوع تغذیه، ورزش کردن و ... بستگی دارد، اما موضوع مهم بحث غربالگری است. اصولاً غربالگری برای زمانی است که سرطان در بدن فرد ایجاد شده ولی هیچ گونه علایمی ندارد و هدف غربالگری هم همین است که بیماری را در این مرحله حساس که پنهان است کشف کند و خوشبختانه علاوه بر بخش شیمی درمانی، بخش غربالگری نیز در این مرکز راه اندازی شده است که خدمات ماموگرافی، آندوسکوپی و کولونوسکوپی را در همین شهر سیرجان انجام می دهیم.

 

دکتر عرب نژاد اضافه کرد: موضوعی که شهروندان باید از آن اطلاع پیدا کنند این است که تمامی خدمات شیمی درمانی که در شهرهای بزرگ به بیماران داده می شود، در بخش شیمی درمانی سیرجان نیز انجام می شود و نکته مهم اینکه تمامی تعرفه های این بخش دولتی است.

 

وی در پایان سخنانش با آرزوی سلامتی برای بیماران سرطانی بر تشخیص زودهنگام و درمان به موقع تأکید کرد و ادامه داد: راه اندازی این بخش تخصصی در سیرجان به منظور جلوگیری و پایان دادن به رفت و آمدهای متعدد بیماران برای دریافت خدمات شیمی درمانی به شهرها و استان‌های همجوار همچنین با تعرفه دولتی، کار بسیار بزرگی است.

 

 

 

 

 

Back to Top

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما