به گزارش وبدای سیرجان مدیر غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی سیرجان در گفت و گو با نگارستان گفت: مشکل کمبود انسولین نوومیکس یک مشکل کشوری است و در استان کرمان نیز منجر به نارضایتی مردم شده است.

 

دکتر عباس فخریان افزود: در سیرجان حدود ۹۰۰ نفر هر ماهه بین ۵ تا ۷ عدد سهمیه انسولین نوومیکس دارند که متاسفانه تعداد ارسال شده به حدی کم است که حتی به هر نفر، یک عدد هم نمی‌رسد و منتظر هستیم که در هفته آینده مجددا سهمیه‌ای به سیرجان اختصاص یابد.

 

وی ادامه داد: حدود ۲۲۲۰ نفر در سیرجان انسولین قلمی استفاده می‌کنند که ۹۰۰ نفر از آنها به انسولین نوومیکس نیاز داشته و بقیه انسولین‌هایی مثل لانتوس، اپیدرا و... استفاده می‌کنند.

 

دکتر فخریان اظهار کرد: به خاطر موقعیت خاص سیرجان تعدادی از بیماران از شهرهای اطراف نیز جهت درمان به شهرستان سفر کرده و جهت تهیه داروی سهمیه‌ای اقدام می‌کنند که باعث می‌شود، کمبودها بیشتر شود.

 

وی اضافه کرد: انسولین در ایران نیز تولید می‌شود و امیدواریم با عرضه بیشتر این مشکل حل شود.

 

مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی سیرجان به بیماران دیابتی مصرف کننده انسولین نوومیکس پیشنهاد کرد که با هماهنگی پزشک خود نسبت به تغییر نوع انسولین مصرفی و دوز آن اقدام کنند تا اینکه این مشکل رفع شود.

 

گفتنی است داروهای سهمیه‌ای از سوی هلال احمر هر شهرستان توزیع می‌شود.