دانشکده در رسانه ها

رحلت امام 1402
روز جهانی بدون دخانیات 1402
ولادت امام رضا(ع) 1402

شرایط جامعه امروز به گونه ای شده است که مردم برای ارضای حس کنجکاوی خود به سراغ اخبار سوانح و حوادث می روند و آن ها را به طرز وسواس گونه ای دنبال می کنند.

دکتر غلامرضا جهانشاهی متخصص اعصاب و روان گفت: اثرات دنبال کردن اخبار سوانح و حوادث به روی روحیه و سلامت روان اشخاص از چندین وجه قابل بررسی است از جمله:
1- باعث سلب آرامش روانی فرد می شود. 2- اضطراب، افسردگی و اختلال «استرس پس از سانحه PTSD» می آورد و سلامت روحی روانی فرد را تهدید و می تواند بسیار آزار دهنده باشد همچنین زندگی شخص را از حالت عادی خارج می کند. 3- باعث پرخاشگری و پایین آمدن ظرفیت تحمل در افراد علی الخصوص نوجوانان و جوانان همچنین نارضایتی آن ها می شود. 4- باعث القای احساس ناامنی مضاعف و ناامیدی در زندگی می شود و ...

 

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان ادامه داد: احتیاط در حالت عادی برای سلامت جسمی، روحی و روانی فرد در زندگی لازم است ولی متأسفانه با اتفاقات ناگواری که در سطح جامعه رخ می دهد و اخبار حوادثی که به صورت مداوم به مردم تزریق می شود روی کودکان نیز اثرات ناگواری می گذارد حتی شرایط نامناسب اقتصادی هم می تواند مزید بر علت شود و به نارضایتی فرد در جامعه کمک کند مخصوصاً در شرایط کرونایی امروز و تعطیلی مدارس که کودکان دبستانی با تلفن همراه و کامپیوتر مجهز به اینترنت های پُرسرعت است به طور دائم در فضای مجازی حضور دارند و می توانند آزادانه به گشت و گذار بپردازند. لذا باید بیش از پیش مراقب بود.

 

این متخصص اعصاب و روان با ذکر مثالی ادامه داد: همین اتفاق فاجعه آمیز و ناگواری که چندی پیش برای یکی از هنرمندان کشورمان رخ داد به وضوح باعث سلب آرامش روانی و برانگیختگی احساسات جامعه شده است و اثرات نامطلوبش شاید تا مدت ها در روحیه و روان شهروندان باقی بماند.

 

دکتر جهانشاهی در پایان سخنانش گفت: حرف در این باب بسیار هست و به جد توصیه می کنم که شهروندان عزیز برای سلامت روحیه و روان خود و عزیزان شان از دنبال کردن اخبار اتفاقات ناگوار و حوادث خودداری کنند بالاخره اوضاع جامعه مخصوصاً با سختی هایی که بیماری کرونا برای مردم ایجاد کرده این گونه باقی نمی ماند و روزهای خوب و خوش هم فرا می رسد همچنین با تقویت ارتباط معنوی خودشان با خالق هستی می توانند از اثرات این آرامش ابدی و عمیق استفاده کنند.

 

 

Back to Top

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما