معاون درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی با گرامیداشت سالروز تولد حکیم جرجانی و روز بزرگداشت علوم آزمایشگاهی، این روز را به‌ تمامی فعالان این حوزه تبریک گفته و از تلاش های پرسنل آزمایشگاه‌ های دانشکده در مقابله با پاندمی کووید - 19 قدردانی کرد.

 

به گزارش وبدای سیرجان دکتر غلامرضا جهانشاهی در خصوص نامگذاری این روز گفت : از سال ۱۳۸۲ روز سی‌ ام فروردین هرسال هم‌ زمان با سالروز تولد دانشمند فرزانه‌ ی ایرانی، سیّد اسماعیل جرجانی بنیانگذار و پدر علوم آزمایشگاهی، به‌عنوان روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی تعیین شد تا بهانه‌ ای برای قدردانی از تلاش‌ های جامعه بزرگ علوم آزمایشگاهی کشور باشد.

 

دکتر جهانشاهی با اشاره به نقش مهم علوم آزمایشگاهی در تشخیص و درمان بیماری‌ ها گفت: بی‌ شک نقش آزمایشگاه در حلقه درمان و مدیریت بیماری بر کسی پوشیده نیست و این موضوع باعث جایگاه ویژه این رشته شده است. خصوصاً در پاندمی اخیر به اذعان اکثر منابع مؤثق و معتبر علمی یکی از کلیدهای اصلی کنترل بیماری، غربالگری با تست‌ های آزمایشگاهی و همچنین تأیید تشخیص با تست‌ های تکمیلی است که نشانگر نقش بارز آزمایشگاه و تلاش های آزمایشگاهیان در عرصه مقابله با این بحران جهانی می باشد.