دانشکده در رسانه ها

رحلت امام 1402
روز جهانی بدون دخانیات 1402
ولادت امام رضا(ع) 1402

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای سیرجان با اشاره به در پیش بودن پنجشنبه آخر سال، گفت: از مردم می‌خواهیم با قرائت فاتحه‌ای از دور برای عزیز از دست رفته خود از رفتن به آرامستان‌ها خودداری کنند و از ازدحام در بازارها و مراکز خرید در روزهای پایانی سال بپرهیزند.

 

به گزارش وبدای سیرجان، دکتر محمد موقری پور افزود: همان گونه که دید و بازدید نوروزی، سفر، ۱۳ بدر و... را توصیه نمی‌کنیم از مردم می‌خواهیم با قرائت فاتحه‌ای از دور برای عزیز از دست رفته خود از رفتن به آرامستان‌ها خودداری کنند. آثار تجمع‌ها پس از یک هفته در موارد سرپایی، ۱۵ الی ۲۰ روز در موارد بستری و پس از یک ماه در موارد مرگ و میر نمود خواهد یافت.

 

وی ادامه داد: در عین حال در صورت نیاز به خرید حضوری حتماٌ پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید. با توجه به شلوغی و افزایش تردد در فروشگاه‌ها و مراکز خرید در ایام پایانی سال، لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن بیش از پیش دارای اهمیت است. ترجیحاً ساعات خلوت و کم تردد را برای خرید انتخاب کرده و از حضور در مراکز خرید شلوغ با سیستم تهویه هوای نامناسب جداٌ خودداری کنید.

 

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان اظهار کرد: ضروری است که در طول فرآیند خرید، از هرگونه تماس دست با صورت، دهان و بینی خود خودداری کنید.

 

دکتر موقری پور ضمن تبریک پیشاپیش سال نو و آرزوی سالی خوب برای همشهریان، ادامه داد: سفر یعنی جمعیت سیال و با سفرها نمی‌توانیم به خوبی با کرونا مقابله کنیم. اولین توصیه ما به مردم نرفتن به سفر است؛ اما در صورت نیاز به رفتن به سفرهای ضروری حتماً از سفر بردن افراد با بیماری‌های زمینه‌ای و افراد بالاتر از ۶۰ سال خودداری کنند. از سفر به شهرهای قرمز و نارنجی خودداری کنند. سفر برای کارهای ضروری هم باید در کوتاه ترین زمان ممکن با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست‌ها اتفاق افتد.

 

وی اظهار امیدواری کرد با رعایت پروتکل های بهداشتی و افزایش واکسیناسیون علیه بیماری منحوس کرونا، سال ۱۴۰۰ را متفاوت از سال گذشته داشته باشیم.

 

Back to Top

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما