رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: متاسفانه آئین سنتی چهارشنبه‌سوری در بسیاری موارد به تجمع‌های خطرناک با استفاده از مواد محترقه و رفتار خطرآفرین تبدیل شده که هر ساله مواردی از سوختگی در شهرستان و قطع عضو را در کشور به همراه دارد.

 

به گزارش وبدای سیرجان، نبی الله حیدرپور افزود: گرچه اورژانس۱۱۵ و بیمارستان‌های سیرجان امشب و فرداشب در آمادگی کامل پیرامون حوادث چهارشنبه‌سوری به سر می‌برند اما از مردم می‌خواهیم مراقب عواقب رفتار خطرآفرین این دو شب باشند و با ماندن در خانه، علاوه بر دوری از حوادث و خطرات احتمالی، از خطرات مواجهه با بیماری کرونا در تجمعات و دورهمی‌های مرتبط با چهارشنبه سوری نیز دور بمانند.

 

وی از مردم خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مراقبت از فرزندان و صرف نظر از حضور در تجمعات چهارشنبه‌سوری، خود را از اسیر شدن در چنگال حوادث چهارشنبه‌سوری آنهم در آستانه نوروز برهانند.

 

دبیر ستاد سلامت نوروزی دانشکده علوم پزشکی سیرجان ادامه داد: زرد شدن وضعیت کرونایی سیرجان نبایستی موجب عادی‌انگاری در مقابله با کرونا شود؛ خصوصا در روزهای پایانی سال که حضور در ازدحام بازارها و مراکز خرید برای نوروز می‌تواند در گردش ویروس و اوج مجدد بیماری کرونا تهدید کننده باشد.