معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: طرح سلامت نوروزی و تشدید طرح محوله محور و خانواده محور مقابله با کرونا از امروز آغاز شده و با هدف ارائه خدمات مطلوب سلامت در نوروز و نظارت بر اماکن عمومی و مراکز مرتبط با سلامت مردم در این ایام، تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه خواهد شد.

 

به گزارش وبدای سیرجان، دکتر محمد موقری پور افزود: تمامی مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری و خانه های بهداشت با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در کل ایام نوروز، فعال هستند و بازرسی‌های بهداشت محیط از اماکن عمومی، محل‌های پرخطر و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در قالب تیم های بهداشتی مستمر انجام می پذیرد.

 

وی ادامه داد: افزایش تعداد موارد رهگیری، انجام تست سریع از اطرافیان و افراد در تماس با موارد مثبت، تسریع در انجام مراقبت درمنزل برای گروه های آسیب پذیر و تقویت تیم های نظارتی بهداشت محیط و حرفه ای به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از اهداف این طرح می باشد.

 

دکتر موقری‌پور اظهار کرد: از آغاز اجرای طرح محله‌محور و خانواده محور کنترل بیماری کرونا تا کنون در سیرجان ۱۶ هزار خانوار غربال گری شده، تعداد ۲۴ هزار نفر افراد رهگیری تماس شده اند. ۹۵۰۰ تست سریع از افراد در تماس نزدیک گرفته شده است. تعداد ۸۲۰۰ نفر افراد آسیب پذیر و در معرض خطر مراقبت شده اند. تعداد ۲۵ هزار بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و ادارات انجام شده است.

 

وی ضمن تشکر از همکاری مردم با تیم های بهداشتی از مردم خواست همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و از سفرهای نوروزی پرهیز نموده و در اجرای طرح‌های تشدید نوروزی با پرسنل بهداشت و درمان همکاری کنند.