دانشکده در رسانه ها

رحلت امام 1402
روز جهانی بدون دخانیات 1402
ولادت امام رضا(ع) 1402

 رئیس دانشکده علوم پزشکی سیرجان با اشاره به مقاله مجله علمی لنست گفت: این مجله یکی از معتبرترین مجله‌ها در زمینه پزشکی است و مطابق مقاله منتشر شده در این مجله، واکسن روسی تا حدود ۹۲ درصد برای بیماری کرونا موثر است. بنابراین از همشهریان خواهش می‌کنم به شایعاتی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، توجه نکنند.

 

به گزارش وبدای سیرجان؛ دکتر غلام‌عباس محمدی افزود: به جرات می‌گویم اگر مسئولان ما سخت‌گیرتر از سازمان غذا و داروی آمریکا نباشند، کمتر از آن‌ها نیز سخت‌گیر نیستند. به همین دلیل استانداردها رعایت می‌شود و مردم مطمئن باشند اگر واکسیناسیون شروع شد، تمام مراحل بررسی‌ و ایمنی طی شده است.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که شما در مورد انتقادها به واکسن روسی از اصطلاح شایعه‌پراکنی استفاده کردید؛ درحالی‌که مینو محرز؛ عضو ستاد ملی کرونا و همچنین حدود ۸۵ پزشک عضو نظام پزشکی از واکسن روسی انتقاد کرده‌اند، گفت: تولید واکسن در حالت عادی بین ۵ تا ۱۰ سال طول می‌کشد تا تمام مراحل استاندارد را طی کرده و وارد بازار شود. ولی به دلیل تلفات ناشی از کرونا، برای تولید این واکسن برخی مراحل حذف شده‌اند. اما این بدین معنا نیست که بدون انجام تحقیقات اجازه ورود واکسن به بازار داده شود. بلکه تحقیقات لازم انجام شده اما طول مدت هر یک از آزمایش‌ها مقداری کاهش یافته است.

 

دکتر محمدی با غیرعلمی توصیف کردن انتقادها به واکسن روسی بیان کرد: اگر مخالفت‌ها را بررسی کنید خواهید دید که براساس دلایل علمی اظهار نشده‌اند؛ بلکه به صرف مسئله‌ای که اشاره کردم، یعنی طی نشدن طول مدت استاندارد و انجام نشدن تحقیقات کافی روی واکسن بیان شده‌اند. همچنین یکسری صحبت‌هایی که فردی در کشور دیگری انجام داده را در این‌جا تکرار می‌کنند وگرنه هیچ‌یک اD8? این صحبت‌ها منبع علمی ندارند.

 

قابل ذکر است رئیس دانشکده علوم پزشکی با اشاره به سابقه کشور کوبا در تولید واکسن و تجربه انتقال تکنولوژی ساخت واکسن از کوبا به ایران در مواردی نظر واکسن هپاتیت، از واکسن‌های کوبایی نیز دفاع کرد و در انتها با اشاره به سخنان وزیر بهداشت، از ورود واکسن ایرانی به چرخه درمان در آینده نزدیک گفت.

منبع: هفته‌نامه پاسارگاد

 

Back to Top

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما