دانشکده در رسانه ها

رحلت امام 1402
روز جهانی بدون دخانیات 1402
ولادت امام رضا(ع) 1402

رییس گروه بیماریها دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: در ۲۴ساعت گذشته نتیجه نزدیک به نیمی از افرادی که آزمایش کرونا را انجام داده‌اند مثبت شده که در یکی دو ماه گذشته بی‌سابقه بوده است و می تواند زنگ خطری دوباره برای کرونا در شهرستان را به صدا در آورد.

 

به گزارش وبدای سیرجان، اکبر اسدی افزود: به استناد سامانه ثبت موارد مثبت کرونا و بررسی های انجام شده اکثر مبتلایان جدید سابقه مسافرت به بندرعباس، جزایر قشم و کیش را داشته اند و نشانگر این است که هشدارهای منع مسافرت خصوصا در شهرهای گردشگری آنچنان که باید جدی گرفته نشده است.

 

وی ادامه داد: روند پیک‌های قبلی نشان داده که حدود یک هفته الی ۱۰ روز بعد از افزایش آمار بیماران سرپایی کرونا، آمار بستری‌های قطعی کرونا نیز افرایش خواهد یافت و با همین سیر، میزان مرگ و میر نیز بالا خواهد رفت و این یعنی زنگ خطر شروع پیک چهارم کرونا است.

 

وی اظهار کرد: از تمام همشهریان عزیز درخواست می‌کنیم که برای پیشگیری از افزایش موارد کرونا در تعطیلات پیش روی۲۲بهمن به هیچ عنوان به مسافرت نروند مخصوصا بندرعباس و جزایر آن که نظر به آمارهایی اخذ شده دقیق، این بیماری در استان هرمزگان هم روند افزایشی به خود گرفته است و از طرفی بنابر اعلام ستاد کرونایی هرمزگان از تمام افرادی که از بخواهند به هردلیل وارد بندرعباس و جزایر شوند در بدو ورود با پرداخت هزینه تقریبا بالا آزمایش کرونا گرفته خواهد شد و در صورت مثبت شدن هر فرد از ورود آنها جلوگیری و حتی موارد مثبت را درمراکز قرنطینه تا بهبودی اجبارا نگهداری می‌شوند.

 

اسدی گفت: از تمامی مدیران تالارها، سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی درخواست می‌شود که حتما دستورالعمل هارا رعایت کرده و فقط از ۳۰ درصد ظرفیت استفاده کنند تا خدای ناکرده شاهد افزایش موارد و تعطیلی دوباره نشویم.

 

وی تاکید کرد: درصورت رعایت دستورالعمل‌ها توسط همگان و عدم برخورد به پیک چهارم کرونا، می‌توانیم تا حدودی عید نوروز امسال را با به خوبی و متفاوت‌تر از سختی‌ها و محدودیت‌هی نوروز گذشته بگذرانیم وگرنه دوباره نوروز سختی را خواهیم داشت.

 

 

Back to Top

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما