دانشکده در رسانه ها

رحلت امام 1402
روز جهانی بدون دخانیات 1402
ولادت امام رضا(ع) 1402

 گام چهارم بسیج ملی مقابله با بیماری کرونا مدتی است با عنوان طرح شهید سردار سلیمانی به صورت محله محور و خانواده محور در حال اجراست و تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

 

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان در این رابطه گفت: این طرح ملی همزمان با سراسر کشور در شهرستان سیرجان از اول دی ماه در قالب ۱۵۷ تیم رهگیری بیماران، ۲۸ تیم مراقبت در منزل، ۱۶تیم حمایتی، ۱۸ تیم نظارتی و یک نقاهتگاه با فرماندهی قرارگاهی فرمانداری و مشارکت دانشکده علوم پزشکی، بسیج، هلال احمر و سایر ارگان ها و نهادهای شهرستان در حال اجراست. اجرای این طرح در کاهش شیوع بیماری و کاهش آمار بیماران سرپایی و بستری در سیرجان تاثیر چشمگیری داشته است.

 

به گزارش وبدای سیرجان، دکتر محمد موقری پور افزود: در این طرح تیم های تشکیل شده با رهگیری بیماران مبتلا و تست گیری سریع از افراد مرتبط با ایشان با حضور در محلات و خانه های این افراد، سعی در تشخیص زودهنگام بیماران دارند که در بدو بیماری کنترل و از شیوع آن جلوگیری شود. در حالت هایی که خانواده های مبتلا در قرنطینه خانگی نیاز به حمایت داشته باشند، تیم های حمایتی اقدام کرده و حتی اگر نیاز به قرنطینه در فضایی خارج از منزل داشته باشند، در نقاهتگاه تعیین شده مستقر می شوند. در عین حال تیم های نظارتی نیز با نظارت و بازرسی از اماکن، مدارس و آموزشگاه ها، مطب ها، اصناف، ادارات، شرکت ها، کارگاه ها و... به پیشگیری و کنترل بیماری اقدام می کنند.

 

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای این طرح در شهرستان سیرجان از بیش از ۲۱ هزار نفر غربال گری کرونا انجام شده، نزدیک به ۳۲۰۰ نفر تست سریع کرونا درب منزل انجام شده، تعداد ۸۴۰۰ نفر افراد در معرض تماس نزدیک با مبتلایان، درب منزل رهگیری شده اند و تعداد ۱۳۵۰ نفر افراد پرخطر ( سالمندان بالای ۶۰ سال، بیماران زمینه ای و مادران باردار) درب منزل ویزیت شده اند. همچنین در این طرح بیش از ۱۰ هزار واحد صنفی و اماکن عمومی و ادارات توسط تیم های نظارتی مورد بازرسی قرار گرفته است و ۱۵۰۰ نفر به عنوان خانواده های مبتلا به کووید-۱۹ و آسیب پذیر با توزیع بسته های معیشتی حمایت شده اند. اما تاکنون علی رغم تجهیز نقاهتگاه، نیاز به استقرار بیماری در آنجا نبوده است.

 

تصاویری از اجرای گام چهارم بسیج ملی مقابله با کرونا (طرح شهید سردار سلیمانی) در شهرستان سیرجان را در ادامه ببینید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Back to Top

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما