دانشکده در رسانه ها

رحلت امام 1402
روز جهانی بدون دخانیات 1402
ولادت امام رضا(ع) 1402

در برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون که از  ۱۷خرداد آغاز شد و ۱۵ تیر ماه در سراسر کشور به پایان رسید، در سیرجان بیش از ۸۱ هزار فشارخون ثبت شد.


معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: اگر فردی که مبتلا به فشارخون است، درمان نشود به شدت خطرناک است و باعث بروز سکته‌های قلبی، مغزی، از کار‌افتادگی، ناراحتی‌های چشمی، مشکلات اندامی و... می‌شود
دکتر محمد موقری پور افزود: سرمایه‌گذاری بر روی بیماری فشارخون و انجام کار پیشگیری و درمان، یک سرمایه‌گذاری خوب و مطمئن برای جامعه است. به همین دلیل وزارت بهداشت طرح کنترل فشار خون رابه عنوان اولین طرح ملی انتخاب کرد».


وی در مورد نتایج این طرح در شهرستان سیرجان گفت: حدود ۱۰۰۰ نفر به عنوان ناظر، پرسش‌گر، بهورز، مراقب‌سلامت، پزشک، خدمات و... در ۲۱۸ مرکز شامل ایستگاه ثابت و سیار، و مراکز و پایگاه بهداشتی درمانی، بیمارستان‌ها و خانه بهداشت، درمانگاه های دولتی و خصوصی در طرح کنترل فشار خون مشارکت داشتند.

به گفته‌ی موقری پور طبق آمار مرکز بهداشت سیرجان در برنامه ملی کنترل فشار خون در سیرجان بیش از ۸۱ هزار نفر مربوط به گروه سنی هدف که همانا افراد بالای ۳۰سال، بیماران کلیوی و زنان باردار بودند، کنترل شد و افرادی دارای فشار خون بالا نیز شناسایی شدند.


 وی در پاسخ به اینکه چگونه افراد شناسایی شده در این طرح پیگیری می‌شوند، گفت: پیگیری‌ و آنالیز آماری این طرح تا اول مهر ماه ادامه دارد؛ با توجه به اینکه پروسه تشخیص بیماری فشار خون زمانبر است بنابراین افرادی که پیامک برایشان ارسال شده باید به تدریج به پزشک مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نمایند تا پزشک پس از اندازه گیری فشار خون نسبت به بیمار بودن یا نبودن فرد تصمیم بگیرد.

دکتر موقری‌پور آگاهی مردم نسبت به بیماری فشار خون را از نتایج دیگر این طرح ملی دانست و عنوان کرد: مردم فهمیدند این طرح به نفع‌شان است تعداد زیادی از مردم اطلاع نداشتند که فشار خون‌شان نزدیک به مرز است و در مرحله پیش‌فشار خون هستند. بنابراین مطلع شدند تا بیشتر به سلامتی خود اهمیت بدهند.

رئیس مرکز بهداشت سیرجان از همراهی و حمایت‌های رییس و هیات رئیسه دانشکده علوم پزشکی، پرسنل معاونت بهداشتی دانشکده، پرسنل بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، همکاران اورژانس، فرمانداری، هلال‌احمر، شهرداری، سفیران سلامت، دانشجویان دانشکده، رابطان بهداشت و همه افراد و دستگاه‌هایی که به هر نحوی در اجرای این طرح ملی همکاری داشتند تشکر و قدردانی کرد.در برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون که از  ۱۷خرداد آغاز شده بود ۱۵ تیر ماه در سراسر کشور به پایان رسید، در سیرجان بیش از ۸۱ هزار فشارخون ثبت شد.

Back to Top

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما