رییس روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان اعلام کرد: در مرحله اجرایی بسیج ملی کنترل فشارخون، تاکنون بیش از ۷۵هزار نفر در سیرجان با اندازه‌گیری و ثبت فشارخون در این برنامه ملی مشارکت کرده اند و اجرای این طرح تا پایان روز شنبه ۱۵ تیرماه ادامه دارد.

 

سید علی آتشی پور گفت: بیش از ۱۸۵ ایستگاه فعال کنترل فشارخون در شهرستان سیرجان شامل مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت، کلینیک های دولتی و خصوصی، بیمارستان ها، برخی داروخانه ها و ایستگاه های ثابت و سیار به صورت رایگان از ۱۵خردادماه به سنجش رایگان فشارخون گروه هدف می پردازند که همانا تمامی افراد بالای 30سال سن، بیماران کلیوی و زنان باردار هستند.

 

وی ادامه داد: بر اساس آمارها، در سال ۱۳۹۶ در کشور نزدیک به ۱۰۰هزار نفر بر اثر بیماری های مرتبط با فشار خون بالا جان خود را از دست داده‌ اند و ضرورت داشت که توجه همگانی به کنترل این بیماری معطوف شود.

 

مسئول کارگروه اطلاع رسانی بسیج ملی کنترل فشارخون در سیرجان اظهار داشت: در بسیج ملی کنترل فشار خون به دنبال شناسایی بیماران جدید مبتلا به فشارخون نیز هستیم که به دلیل نبود علایم خاص این بیماری از بیماری خود اطلاع ندارند؛ این بیماران پس از تشخیص، به سطوح بعدی ارجاع داده می ‌شوند.

 

وی از مردم خواست تا پایان مهلت اجرای این طرح که پایان روز شنبه ۱۵ تیرماه می باشد به مراکز یادشده مراجعه و فشارخون خود را اندازه گیری و کنترل کنند.