دانشکده در رسانه ها

رحلت امام 1402
روز جهانی بدون دخانیات 1402
ولادت امام رضا(ع) 1402

نشست خبری و هم اندیشی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمان سیرجان به مناسبت آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون که همزمان در همه شهرهای کشور در حال اجراست، با حضور خبرنگاران رسانه های محلی برگزار شد.

 

رئیس روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی سیرجان در ابتدای این نشست به اهمیت اطلاع رسانی در برنامه بسیج ملی کنترل فشارخون اشاره کرد و گفت: یکی از ارکان مهم این طرح ملی، اطلاع رسانی های لازم نسبت به بیماری فشارخون و عواقب این بیماری است تا از طریق حساس کردن مردم، توجه همگان برای بررسی میزان فشارخون خود، جلب شود.

سید علی آتشی پور افزود: این اطلاع رسانی زمانی بیشتر اهمیت پیدا می کند که طبق آمار رسمی حدود 15 الی 16 میلیون نفر از مردم ایران بیمار فشارخون دارند و از این میزان بیش از 40 درصد اصلا نمی دانند که بیماری فشار خون دارند و زمانی مطلع می شوند که دچار عوارض این بیماری شده باشند؛ از 60 درصدی هم که از بیماری فشارخون خود مطلع هستند فقط 30درصد برای درمان دارو مصرف می کنند؛ لذا رسانه ها می توانند کمک به سزایی در اطلاع رسانی این طرح داشته باشند.

 

سپس معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان و دبیر اجرایی این طرح در سیرجان در تشریج این بسیج ملی گفت: برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون با تاکیدات ریاست محترم جمهور و مدیریت وزیر محترم بهداشت و نیز همکاری همه ادارات و ارگان های مرتبط از 27 اردیبهشت به مناسبت روز فشارخون کلید خورده و در مراحل مختلف تا 15 تیرماه ادامه خواهد داشت.

دکتر محمد موقری پور افزود: شیوع بیماری فشارخون طی سال های اخیر روندی افزایشی داشته است و در سه دهه اخیر ابتلا به این بیماری 3 برابر شده است و بیماری فشار خون زمینه ابتلای بیماری هایی همچون بیماری های قلبی عروقی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی، دیابت و...را به همراه دارد.

وی ادامه داد: بیماری فشار خون در خانم ها بیشتر از آقایان است اما آگاهی خانم ها از بیماری شان هم بیشتر از توجه و آگاهی آقایان است؛ پیش بینی ما این است که حداقل 35 هزار نفر در سیرجان مبتلا به بیماری فشار خون باشند. مسلما پیشگیری مقدم بر درمان و کم هزینه تر از آن است و امیدواریم مردم با بهره مندی از این طرح پیشگیری های لازم را داشته باشند.

 

وی اظهار داشت: در این طرح قرار است با مراجعه همه افراد بالای 30 سال، خانم های باردار و افراد دارای سابقه بیماری کلیوی با مراجعه و هدایت به پایگاه های سلامت، مراکز و خانه های بهداشت و همچنین پایگاه های سیار و ثابت موقت که متعاقبا اعلام می شود و گرفتن فشار خون رایگان و بررسی های لازم ادامه پیدا کند و در پی آن کنترل و درمان مبتلایان به فشارخون بالا را داشته باشیم. همچنین به صورت غیرحضوری هم می توانند بر اساس کد ملی و شماره شناسنامه و تکمیل فرم به سامانه اینترنتی salamat.gov.ir مراجعه کنند.

در ادامه این نشست علاوه بر معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان، اکبر اسدی مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت و غلامرضا پوراباذری مسئول بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی این دانشکده به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

Back to Top

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما