دانشکده در رسانه ها

رحلت امام 1402
روز جهانی بدون دخانیات 1402
ولادت امام رضا(ع) 1402

نشست خبری رئیس و معاونین دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

 

به گزارش وبدای سیرجان رییس دانشکده علوم پزشکی سیرجان در این نشست خبری گفت: خدمات وزارت بهداشت در شهرستان سیرجان و حوزه بهداشت و درمان سیرجان در طول انقلاب اسلامی و خصوصا در چند سال اخیر از توسعه و رشد فزاینده ای برخوردار بوده است؛ در چند سال اخیر تنها ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات و امکانات جدید پزشکی و درمانی برای مراکز درمانی دانشکده علوم پزشکی سیرجان خریداری شده و اجرای طرح تحول سلامت در این شهرستان برکات خوبی خصوصا در کاهش هزینه های درمانی از جیب مردم داشته باشیم.

 

دکتر غلامعباس محمدی افزود: افزایش تخت های آی.سی.یو بیمارستان امام رضا ع از ۴به ۱۱ تخت، احداث ۱۹ خانه بهداشت و ترمیم و توسعه ۴۴ خانه بهداشت در روستاها، افزایش مراکز خدمات جامع سلامت شهری از ۳ به ۶ مرکز، افزایش ۵ آمبولانس مدرن به ناوگان آمبولانس های اورژانس۱۱۵ در چد سال اخیر از دیگر اقدامات انجام گرفته در حوزه بهداشت و درمان شهرستان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشکده علوم پزشکی سیرجان در این نشست خبری گفت: مرکز جامع بیماران خاص شهرستان با همکاری آستان قدس و مجمع خیرین سلامت در حال ارائه کامل خدمات به بیماران خاص شهرستان است و به زودی مرکز دیابت و مرکز جامع غربالگری سرطان دانشکده علوم پزشکی نیز راه اندازی خواهد شد.

دکتر موسی نصراله پور افزود: وزرات بهداشت صدور مجوز راه اندازی رشته پزشکی برای دانشکده علوم پزشکی سیرجان را منوط به تهیه تجهیزات و امکانات توسط خود شهرستان دانسته است؛ لذا در همین رابطه پس از مذاکرات، مدیرعامل محترم شرکت گل گهر قول مساعد در خرید تجهیزات رشته پزشکی از سوی مجموعه گل گهر برای دانشکده را داده اند؛ در صورت تحقق این وعده ارزشمند شرکت گل گهر، آرزوی دیرینه مردم برای راه اندازی رشته پزشکی در سیرجان محقق شده و قادر خواهیم بود برای سال آینده دانشجوی رشته پزشکی داشته باشیم.

 

مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی سیرجان نیز در این جلسه گفت: سئولین دانشکده علوم پزشکی سیرجان در همه حال و هر زمان پاسخگوی سوالات و ابهامات خبرنگاران هستند و توقع دارند در کنار درج مطالب حوزه بهداشت و درمان، نظر کارشناسی و تکمیلی مسئولین علوم پزشکی سیرجان نیز لحاظ گردد سید علی آتشی پور افزود: یکی از بزرگترین افتخارات شهرستان سیرجان همدلی و هماهنگی مسئولین شهرستان می باشد و در همین رابطه لازم است از حمایت ها و پشتیبانی های فراوان آقای حسن پور نماینده محترم مردم سیرجان در مجلس، فرماندار محترم و امام جمعه معزز تشکر و قدردان زحمات ایشان باشیم.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی سیرجان در این نشست خبری گفت:مرکز ام.آر.آی خصوصی حکیم سیرجان با اخذ مجوز موقت راه اندازی شده بود؛ دانشکده علوم پزشکی سیرجان نهایت همکاری تا کنون با مرکز حکیم داشته و برای صلاح درمان شهرستان بیش از این نیز همکاری خواهد داشت اما مسئولین این مرکز خصوصی بایستی برای تکمیل تجهیزات و اخذ مجوزهای قطعی سریعا اقدام نمایند تا مرکز مذکور بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

 

دکتر غلامرضا جهانشاهی افزود: مجوز یک مرکز ام.آر.آی دولتی هم توسط دانشکده علوم پزشکی سیرجان برای بیمارستان امام رضا ع اخذ شده است و دانشکده علوم پزشکی آمادگی راه اندازی آن به صورت مشارکت با بخش خصوصی ولی با تعرفه های دولتی را نیز دارد اما در غیر این صورت، دانشکده علوم پزشکی سیرجان خود خرید و راه اندازی مرکز ام.آر.آی دولتی را با تمام توان انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: پیگیری برای راه اندازی اورژانس هوایی ادامه دارد و انشاالله با همکاری سایر نهادهای شهرستان بتوانیم زیرساخت های لازم را آماده و به زودی شاهد راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی در سیرجان باشیم؛ در همین رابطه لازم است از همکاری های شهرداری نجف شهر قدردانی شود.

 

دکتر محمد موقری پور معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان نیز در این نشست خبری به بیان عملکرد حوزه بهداشت پرداخت و در پایان رئیس و معاونین دانشکده به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

Back to Top

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما