جشنواره سه روزه ترویج زایمان طبیعی و تغذیه با شیرمادر به همت معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی سیرجان و با همکاری شهرداری سیرجان از 13 تا 15 شهریورماه در پارک بانوان این شهر برگزار شد.

به گزارش وبدای سیرجان، دبیر برگزاری جشنواره ترویج زایمان طبیعی و تغذیه با شیر مادر جشنواره گفت: در این جشنواره معاونت های درمان و بهداشتی دانشکده، بیمارستان های امام رضا(ع)، دکتر غرضی ولایت سیرجان در قالب نمایشگای با 10 غرفه به ارائه خدمات و آموزش های مختلف با موضوع جشنواره پرداختند. ویدا امجدی افزود: در کنار آن، کارگاه های آموزشی در دو محور ترویج زایمان طبیعی و ترویج تغذیه با شیر مادر از دیگر برنامه های این جشنواره بود همچنین با اجرای جشن و مسابقات طراحی شده از بین حاضرین و بازدیدکنندگان نیز سعی شد مفاهیم جشنواره منتقل گردد. وی ادامه داد: حدود 2 هزار نفر از بانوان شهرسان سیرجان در این سه روز از جشنواره بازدید کردند.

 

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان نیز در آئین افتتاحیه این جشنواره گفت: برنامه ترویج زایمان طبیعی با هدف اصلی ارتقای سلامت مادران و نوزادان به عنوان یکی از بسته های طرح تحول سلامت در سطح کشور و به تبع آن در سیرجان به اجرا در آمده است. دکتر غلامعباس محمدی افزود: مشاوره قبل از ازدواج، مراقبت های قبل و حین و بعد از بارداری، اهمیت و فواید تغذیه با شیر مادر، آمادگی برای زایمان، زایمان بدون درد، تغذیه مادران، کاهش عوارض بارداری از جمله مباحثی است که در این جشنواره سه روزه با استفاده از آخرین روش ها برای آموزش برنامه ریزی شده است.