دانشکده در رسانه ها

رحلت امام 1402
روز جهانی بدون دخانیات 1402
ولادت امام رضا(ع) 1402

دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان طبق سه دوره گذشته جشنواره فرهنگی گل گهر سیرجان، با برپایی غرفه و حضوری پررنگ در این جشنواره یک هفته ای، به ارائه اطلاع رسانی و خدمات سلامت پرداخت.

 

به گزارش وبدای سیرجان، دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان به خاطر کسب عنوان غرفه برتر جشنواره فرهنگی گل گهر سیرجان در بخش غرفه های مهمان جشنواره (غرفه های ادارات و نهادها) از نگاه ارزیابی و کسب عنوان کارایی ترین غرفه از دید بازدیدکنندگان در همین بخش، در همایش تجلیل از دستندرکاران جشنواره فرهنگی سیرجان، تقدیر شد.


مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی سیرجان ضمن تقدیر از دستندرکاران این این جشنواره و شرکت گل گهر برای ایجاد چنین زمینه های فرهنگی، گفت: دانشکده علوم پزشکی سیرجان در این دوره جشنواره فرهنگی گل گهر سیرجان علاوه بر ارائه برخی خدمات رایگان سلامت، با تاکید بر فرهنگ سلامت و آموزش مفاهیم عمومی سلامت، بر دو محور خودمراقبتی و اجتماعی شدن سلامت تاکید و برنامه ریزی کرد.

 

سید علی آتشی پور افزود: اجتماعی شدن موضوع سلامت از مهمترین موضوعاتی است که به صورت جدی از امسال از سوی وزارت بهداشت با تکیه بر چهار مولفه مشارکت مردم، مشارکت بین بخشی، عدالت در سلامت و ارتقای سواد سلامت دنبال می‌شود.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کارشناسان معتقدند بیشتر عوامل موثر در حوزه سلامت را عوامل فرهنگی و اجتماعی تشکیل می دهند و ابزار لازم بسیاری از آن خارج از حوزه وزارت بهداشت است، لذا ادارات، نهادها و حتی سازمان های غیردولتی بایستی برای حفظ سلامت عمومی، آموزش تخصصی و عمومی سلامت و فرهنگ سازی سلامت، وزارت بهداشت را همراهی کنند.

 

آتشی پور اظهار داشت: گوشه ای از آموزش های عمومی سلامت که متناسب با جشنواره بود، امسال در غرفه دانشکده علوم پزشکی سیرجان انجام می شود. آموزش احیای قلبی ریوی عمومی توسط مرکز اورژانس 115 به صورت عملی با استفاده از مولاژهایی که در غرفه مستقر شده است از جمله این آموزش هاست که می تواند در نجات افراد در دقایق اولیه تا زمان رسیدن پرسنل اورژانس و کادر درمانی مفید باشد.

 

وی ادامه داد: همچنین توسط پرسنل مرکز بهداشت، خدماتی که در پایگاه ها و مراکز بهداشتی شهر و روستا ارائه می شود، تشریح شده تا شهروندان از دریافت خدماتی که دولت برایشان در این مراکز در نظر گرفته آگاه شوند تا با مراجعه به راحتی خدمت بگیرند. در کنار آن تشکیل پرونده سلامت آموزش داده شده و انجام می شود. داشتن پرونده الکترونیکی سلامت امروزه نیاز همه خانواده هاست و افراد باید دارای پرونده سلامت شوند.

 

دبیر شورای اطلاع رسانی دانشکده علوم پزشکی سیرجان افزود: موضوع دیگر اینکه از سال گذشته کمپین نه به قلیان با هدف اطلاع رسانی از مضرات مصرف قلیان در قالب یک بسته آموزشی و اطلاع رسانی و در چهارچوب یک کمپین از سوی دانشکده علوم پزشکی سیرجان آغاز و در ادامه با همکاری برخی ادارات و نهادها و تشکل های غیردولتی همراه شد. در این غرفه با همکاری دانشجویان و اساتید دانشکده علوم پزشکی سعی شده این کمپین به اطلاع عموم رسانده و اهداف آن پیاده شود.

 

گفتنی است جشنواره فرهنگی گل گهر، ۲۵ الی ۳۱ تیرماه با بازدید ۱۱۴ هزار نفر از شهروندان در هفت شب و در مجموعه ورزشی گل گهر برگزار شد.

 

 

Back to Top

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما