دانشکده در رسانه ها

رحلت امام 1402
روز جهانی بدون دخانیات 1402
ولادت امام رضا(ع) 1402

اولین مجمع سلامت شهرستان سیرجان با حضور مدیرکل مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت وزارت بهداشت، امام جمعه، فرماندار، رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشکده علوم پزشکی، مسئولین محلی، خیرین سلامت و مسئولین سمن های حوزه سلامت چهارشنبه برگزار شد.

به گزارش وبدای سیرجان، رئیس دانشکده علوم پزشکی سیرجان در ابتدای این مراسم با تاکید بر اینکه امروزه یکی از نیازهای اصلی حوزه سلامت، اجتماعی شدن سلامت است، گفت: مشارکت همه نهادهای جامعه و حتی آحاد مردم، در حفظ و توسعه سلامت امری اجتناب نا پذیر است.

دکتر غلامعباس محمدی افزود: نداشتن بیماری، صرفا سلامت نیست بلکه داشتن آرامش روحی و روانی، رفاه و نشاط نیز ازدیگر ابعاد سلامت بوده و جامعه ای سالم است که همه جنبه های زندگی فرد استاندارد و سالم باشد.

امام جمعه سیرجان نیز در این مراسم گفت: دین اسلام همواره بر سلامت همه جانبه افراد و جامعه بسیار تاکید دارد. حجت الاسلام سید محمود حسینی افزود: اینکه در دستورات اسلام و روایات برخی خوراکی ها حرام و یا مکروه عنوان شده نشان از توجه اسلام به سلامت است چرا که در کنار همه حکمت های چنین دستورات دینی، مسلما این حرام بودن ها یا کراهت به خاطر ضرر به سلامت فرد نیز بوده است.

فرماندار سیرجان در این نشست به مشارکت همه در مقوله سلامت تاکید کرد و گفت: سلامت مقوله گسترده ای است و حفظ و ارتقای آن نیاز به عزم همه نهادها و ارگان ها دارد و تنها وطیفه برخی نهادها نیست چرا که همگان با بهداشت و درمان سرکار دارند.

دکتر منصور مکی آبادی اظهار داشت: مجمع سلامت شهرستان به مثابه یک مجمع هم اندیشی برای سلامت بایستی به سمت و سوی برنامه ریزی برای سلامت و استفاده از نظرات نخبگان، خیرین و کارشناسان پیش رود.

مدیر کل مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت وزارت بهداشت به عنوان سخنران این همایش گفت: مجمع سلامت در سطح استان ها و شهرستان ها با هدف کاهش نابرابری ها، هماهنگی های بین بخشی و ایجاد ساختار و نظامند کردن مشارکت های اجتماعی در سلامت آغاز بکار کرده است.

دکتر محمد مهدی گلمکانی افزود: هدف از توسعه مسئولیت اجتماعی این نیست که سازمان ها در بحث درمان و مسائل بهداشت درگیر شوند بلکه باید در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی سلامت مشارکت داشته باشند.

گلمکانی ادامه داد: حتی در این مجمع معضلات و آسیب های حوزه بهداشت و درمان در هر محله توسط افراد همان محله با همراهی کارشناسان حوزه بهداشت و درمان شناسایی و در مجمع سلامت شهرستان بررسی و به طبع آن تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

در ادامه این همایش بیانیه تشکیل مجمع سلامت شهرستان سیرجان توسط مهندس امیرناصر علی بیگی قائم مقام مشارکت های اجتماعی دانشکده علوم پزشکی سیرجان قرائت شد و در پایان از خیرین سلامت شهرستان و مسئولین سمن های حوزه سلامت سیرجان تقدیر شد.

Back to Top

پیاده سازی و طراحی توسط گروه نرم افزاری دیما