رئیس دانشکده علوم پزشکی سیرجان در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته سیرجان به مناسبت هفته سلامت گفت: انسان سالم محور توسعه پایدار است، انسان های سالم، جامعه سالم را می سازند و مسلما عقل سالم در بدن سالم است؛ لذا سلامت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. حفظ سلامت جامعه بر عهده نهاد خاصی نیست چرا که همه دستگاه ها و نهادها و حتی خود افراد جامعه با خودمراقبتی و افزایش آگاهی ها، باید به نجوی در ارتقا و حفظ سلامت جامعه بکوشند.

دکتر غلامعباس محمدی افزود: از اهدف طرح تحول نظام سلامت ارتقای کیفیت خدمات درمانی و ویزیت پزشکان، کاهش پرداخت از جیب مردم و دسترسی عادلانه به خدمات می باشد که در 6 بسته اعلام شده به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ و اجرا شدند. قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور 91 بیمارستان دارای پزشک مقیم بود در حالی که اکنون 412 بیمارستان با 7200 متخصص مقیم در 24 ساعت شبانه روز آماده ارائه خدمات در حداقل زمان ممکن هستند.

وی ادامه داد: با اجرای طرح تحول سلامت بیمارستان ها به خوبی تجهیز شدند و 7 هزار دستگاه پزشکی مانند ام.آر.آی، سی تی اسکن، آنژیوگرافی، سونوگرافی، رادیولوژی، اندوسکپی و... در مراکز درمانی کشور توزیع شد؛ بیش از 7 هزار پزشک متخصص و فوق تخصص در 302 شهر کمتر توسعه یافته مستقر شدند. در سیرجان هم اخیرا همزمان 18 متخصص به کادر درمانی بیمارستان امام رضا(ع) اضافه شد.

دکتر محمدی تاکید کرد: در سیرجان؛ در طول اجرای طرح تحول نظام سلامت، شاهد رشد و توسعه بهداشت و درمان بودیم به طوری که از ابتدای اجرای این طرح در سیرجان راه اندازی بیمارستان جدید، افزایش تخت های آی.سی.یو از 4 به 14، راه اندازی کلینیک های ویژه با حداقل ویزیت دریافتی، افزایش تجهیزات و دستگاه های تشخیصی و پزشکی، ساخت 19 خانه بهداشت، راه اندازی مراکز جامع سلامت در حاشیه شهر ها و بسیاری موارد دیگر را داشته ایم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی سیرجان ادامه داد: ساختمان مرکز غربالگری سرطان در سیرجان به اتمام رسیده و با قول مساعد معاون درمان وزارت بهداشت در سفر اخیرشان به سیرجان، به زودی به بهره برداری می رسد و طرح توسعه اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است.