نشست خبری رئیس و معاونین دانشکده علوم پزشکی سیرجان به مناسبت هفته سلامت با حضور خبرنگاران رسانه های محلی برگزار شد.

به گزارش وبدای سیرجان، رئیس دانشکده علوم پزشکی سیرجان در این نشست خبری گفت: در راه اندازی بیمارستان امام رضا(ع) سعی بر نامگذاری دیگری بود اما به علت جایگزین بودن این بیمارستان، اجازه چنین کاری به ما داده نشد.؛ به منظور حفظ نیت واقفین، به دنبال راه اندازی مجدد بخش هایی از ساختمان های بیمارستان امام رضا (ع) قدیم هستیم.

دکتر غلامعباس محمدی افزود: هماهنگی های لازم به منظور دریافت یک قطعه زمین انجام شده است و ظرف چند سال آینده دانشکده علوم پزشکی به محل جدید منتقل خواهد شد؛ در رشته های تخصصی به جز یکی دو مورد کمبود نداریم و با رایزنی هایی که با معاون وزیر بهداشت انجام شد بزودی برخی پزشکان فوق تخصص از جمله ریه، سوختگی به کادر درمانی دانشکده اضافه خواهد شد. وی ادامه داد: مراجعه بیماران به یزد و کرمان به دلیل کمبود تخصص هایی مثل سرطان، جراحی قلب و... است که ظرف یکی دو سال آینده این مشکل بر طرف خواهد شد.

دکتر محمدی تاکید کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم وزارت بهداشت و همچنین دانشکده علوم پزشکی سیرجان، بحث اجتماعی کردن و همه گیر کردن سلامت است. ایجاد مجمع سلامت در محلات و مشارکت مردم در بحث سلامت به این مهم کمک شایانی خواهد کرد. اجتماعی کردن سلامت در پیشگیری از بیماری ها بسیار مهم است. نقش درمان در تامین سلامت ۲۰ درصد و مابقی مربوط به بخش های دیگر از جمله پیشگیری است. وی خطاب به خبرنگاران گفت: آگاهی دادن به مردم می تواند آن ها را در همکاری با مجموعه بهداشت و درمان شهرستان توانا سازد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اظهار داشت: به دنبال اخذ مجوزهای پذیرش دانشجو در رشته پزشکی هستیم؛ به زودی این امر محقق خواهد شد.؛ منابع مالی طرح تحول بیمه سلامت به صورت پایدار درآمده است. به دنبال آن هستیم تا کاری کنیم که بیمار به جز دغدغه بیماری، دغدغه دیگری نداشته باشد. وی در پایان تاکید کرد: با راه اندازی بیمارستان ۶۴ تختخوابی گل گهر و بیمارستان مجمع خیرین سلامت مشکل کمبود تخت های بیمارستانی در سیرجان مرتفع خواهد شد.

در ادامه این نشست خبری رئیس و معاونین دانشکده علوم پزشکی سیرجان به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.